O značce RAHIER

rahier1

 

 

 

RAHIER - nová značka          

Nově pod názvem Rahier najdete všechny motocykly výrobce Skyteam.

dale také:

  • speciální a tuningové motocykly
  • doplňky na motocykly
  • volnočasové oblečení
  • pracovní motocyk - výroba momentálně pozastavena

Historie této značky se datuje od počátku roku 2008, kdy naše firma postavila nezvyklý motocykl pro Cross country rallye. Měl stopadesátikubíkový motor Honda TJR, příhradový rám s pérováním WP – Ohlins a kola 17 vpředu, resp. 14 palců vzadu. Tedy něco mezi pitbikem a lehkým endurem. Premiéru si odbyl v dubnu 08 při Central European Rally, tedy podniku, který byl jakousi náhradou za zrušený Dakar. Právě účast na následujícím Dakaru, který se stěhoval do Jižní Ameriky, byl podnětem k vývoji takového stroje. Marron Racing se zabývala a zabývá výhradně malými motocykly a cílem bylo postavit se na start Dakaru s nejmenší motorkou v historii. Rahier Mk 1, jak se tento stroj nazýval, se zdál být docela velký, tedy přesněji „ani malý, ani velký" a tak CER vznikl na bázi pitbike PITPRO první rallyový pitbike. Ivo Kaštan s ním absolvoval seriál Europen Baja Championship, tedy Mistrovství Evropy třídenních závodů typu BAJA a podařilo se mu ve třídě do 250 ccm získat titul, samozřejmě, mezi „velkými" motocykly. Získané poznatky byly vloženy do speciálu RAHIER Mk3, který se opravdu postavil na startovní rampu v Buenos Aires. Té cílové se nedočkal, v páté etapě vyvrcholily problémy se zadním tlumičem. Extrémní horko a dlouhé rozbité etapy znamenaly každodenní výměnu zadní tlumící jednotky, pitbikové DNM a ty měl tým k dispozici pouze čtyři. Speciální od WP se podařilo získat těsně po skončení Dakaru...Ivo Kaštan i tak pokračoval spolu se závodem po doprovodných trasách přes Andy a zpět, téměř 9000 kilometrů, poskytoval rozhovory pro Eurosport a další stanice, které z rally vysílaly. Do historie Dakaru se rozhodně zapsal a pro Marron Racing to byla velmi pozitivní reklama, která se zúročila ještě téhož roku.

World fastest Monkey

Další projekt se jmenoval World fastest Monkey a dal by se nazvat i poctou legendárnímu Bertu Munro a jeho příběhem o nejrychlejší motorce Indian. Na přelomu srpna a září 2009 se Ivo Kaštan se speciálně postavenou Rahier Honda Monkey zúčastnil týdne motocyklových rychlostních rekordů „ BUB speed trial" na solných pláních Bonneville a to jako první Čech v šedesátileté historii rychlostních klání. Akce dopadla výtečně a přestože v kategorii „ částečně kapotovaných stopětasedmdesátek na běžné palivo" se s minimotorkami vlastně nepočítá, certifikát o rekordu atakujícím hranici 100 mil je doma. Tento počin vzbudil více pozornosti ve světě než v Čechách a tak například italské Motociclissmo, což je tamní největší časopis o motorkách se o našem jezdci a jeho strojích rozepsalo na osmi stranách a co hlavně, Ivo Kaštan je jakýmsi guru rychlosti všech milovníků Monkey na světě.

Monkey - Gorilla

Se značkou RAHIER na nádrži Ivo dovezl desítky pohárů z pitbikových motokrosů, vznikl i první mini speciál pro Flattrack a další stavby motorek typu Monkey – Gorilla. Pod značkou RAHIER však nejspíš naleznete i speciální užitkový motocykl, určený pro pohyb po staveništích, průmyslových areálech, farmách atd. Několik kusů jezdí např. v USA v úpravě pro hasiče. Stroj se dva roky vyráběl ve společnosti Agados. V současné době se připravuje evoluční verze s řemenovým variátorem a probíhají jednání s novým výrobcem těchto zajímavých a užitečně užitkových motocyklů.

MINI GP

V dílně Marron Racingu stojí i první prototyp silničního závodního motocyklu pro mladé talenty. Této třídě se ve světě říká MINI GP a je to stroj velikostí mezi minibike a GP3. Tedy dvanáctipalcová kola, příhradový trubkový rám a ležatý čtyřdobý jednoválec o obsahu 125 až 190 ccm. Motocykl by měl být letos prezentován na akcích CAMS s vizí značkového poháru pro jezdce 10 až 14 let v následujícím roce.

Pracovní motocykl

Pracovní motocykl Rahier, byl speciálně vyvinut, aby například stavbaři dálnic a silnic nemuseli mnohdy stovky metrů pěšky pro cokoliv, co je potřeba. Nebo projektanti, kteří na stavbu přijeli osobním autem, geometři, stavbyvedoucí, všichni ti co se musejí po rozsáhlých staveništích pohybovat. A co lesníci, lesní dělníci v nepřístupných porostech, zemědělci, plynaři, elektromontéři. Není třeba vyjmenovávat, kde všude je takový stroj potřeba, spíše kdo by jej nepotřeboval?

Rahier je pomalý, ale zkuste běžet s kanystrem a motorovou pilou třicetikilometrovou rychlostí. Má dostatek výkonu, aby projel i docela těžkým terénem, ale jen tolik, aby ho zvládl i nezkušený jezdec. Je lehký, nízký, aby jste z něj snadno dosáhli na zem a cítili se přitom pohodlně. Bezpečně a velmi snadno se s ním manipuluje za jízdy i v klidu. Nemá pérovaní, protože je maximálně jednoduchý a v malé rychlosti jej ani nepotřebujete. Naopak, na větších nerovnostech si sám řekne, že je třeba ubrat a zvolnit.

Malé nerovnosti spolehlivě eliminují vysokoprofilové pneumatiky nahuštěné na nízký tlak a o pohodlí se stará i měkké odpružené sedlo. Konstrukce podvozku je jednoduchá a přitom velmi robustní i pro drsnější zacházení. Všechny použité komponenty jsou dimenzovány na dlouhou životnost v těžkých pracovních podmínkách. Zejména japonský moderní jednoválec Subaru o obsahu 170 ccm je zárukou spolehlivosti, nízké spotřeby a emisí. Spolu s redukční převodovkou s odstředivou spojkou tvoří kompaktní celek. Plyn se ovládá palcem pravé ruky a mechanické kotoučové brzdy páčkami na řídítkách, takže žádný pedál brzdy a řazení.

Rahier projde úzkými dveřmi stavební buňky, schová se i do malého zahradního domku, nezavazí v rohu garáže a díky sklopným řídítkům se dva stroje vejdou do kdejakého pickupu, kam je snadno naloží jeden člověk.

Tento pomocník není určen pouze pro přepravu osob, ale jeho součástí mohou být univerzální či speciální nosiče nářadí nebo nákladu o váze až 100 kilogramů. Pro transport větších předmětů lze za motocykl připojit přívěsný vozík o užitečné hmotnosti dalších sto kilo. Motocykl lze na přání vybavit světly, drátěnými koši, speciálními držáky na nářadí, přední kotoučovou brzdou, kompaktním přívěsem a jiným příslušenstvím.

gaston rahier suzukiRAHIER – že je vám toto jméno povědomé? Když si chcete plnit své motorkářské sny, musíte mít i své vzory. Pro Ivoše to byl belgický závodník Gaston Rahier, který mu kdysi učaroval při motokrosovém MS v Dalečíně 1977. Sympaťák s knírkem, maličký postavou, velký svými výkony. A to by mělo platit i o motocyklech RAHIER. Malé, sympatické, nezdolné a pekelně rychlé, i když tři tituly z motokrosu a dvě vítězství na Dakaru jako Gaston nikdy nezískají. Ale kdo ví?